Behovsanløp

Du trenger du ikke melde om behovsanløp, dersom du har kjøpt din billett i appen Reis eller på Sentrumsterminalen.

Hva er et behovsanløp?

Et behovsanløp betyr et anløp (stopp) som bare gjennomføres hvis noen faktisk har behov for det. I Nordland benyttes behovsanløp på enkelte hurtigbåt og fergeruter.

Fra hvilke kaier er behovsanløp?

Informasjonen om hvilke kaier dette gjelder finner du her i vår reiseplanlegger eller i våre rutetabeller. I reisesøket i reiseplanleggeren er det informert om det er et behovsanløp eller ikke. NB: Merk at du ikke behøver bestille behovsanløp om du har kjøpt billett i appen Reis

PS: Det er kun når du reiser fra en kai med behovsanløp du bestiller behovsanløp, ikke til.

Hvordan bestiller jeg behovsanløp?

Hvis du ikke har kjøpt billetten i appen Reis kan du også bestille behov manuelt gjennom skjema nederst på siden. Se tidsfristen for manuell bestilling under.

Tidsfrister for deg som ikke har kjøpt billett og må melde fra om behovsanløp:

  • Turer som starter mellom klokken 24.00 og 12.00
    Behovsanløpet må bestilles innenfor Sentrumsterminalens åpningstid (mandag-fredag 08:00 - 18:00, lørdag 10:00-18:00 og søndag 16:00-19:00) og senest klokken 17.30 dagen før reise.

  • Turer som starter mellom klokken 12.00 – 24.00
    Behovsanløpet må bestilles innenfor Sentrumsterminalens åpningstid (mandag-fredag 08:00 - 18:00, lørdag 10:00-18:00 og søndag 16:00-19:00) og senest klokken 10.30 på reisedag. 

 
 
 

Ved problemer med skjema, kan du kontakte Sentrumsterminalen per telefon for å bestille behovsanløp.

Telefonnummer: +47 910 09 600. Åpningstider: mandag-fredag 08:00 - 18:00, lørdag 10:00-18:00 og søndag 16:00-19:00.